samedi 3 janvier 2015

Quelques bonnes idées pour 2015 : message reçu de Singapour

source photo : ici
Bonjour chers lecteurs,

Ma cousine qui habite à Singapour m'a envoyé ce message le 1er janvier. Merci J !

Quelques-unes de ces phrases m'ont beaucoup inspirée peut-être certaines feront écho pour vous aussi ?

Pour ceux qui souhaitent traduire le texte, par ici c'est possible !

Bonne journée à tous !

PERSONALITY

Don't over do. Keep your limits

Don't take yourself so seriously.  No one else does

Don't waste your precious energy on gossip

Dream more while you are awake

Envy is a waste of time. You already have all you need

Forget issues of the past. 
Don't remind your partner with his/her mistakes of the past. 
That will ruin your present Happiness

Life is too short to waste time hating anyone. Don't hate others

Make peace with your past so it won't spoil the present

No one is in charge of your happiness except you


Smile and laugh more

You don't have to win every argument,Agree to disagree

HEALTH

Drink plenty of water

Eat Breakfast like a king,  
      Lunch like a prince &
      Dinner like a beggar.

Live with the 3 E's--
        Energy,
        Enthusiasm &
        Empathy.

Make time to pray.

Play more games.

Read more books than you did in 2014

Sit in silence for at least 10 minutes each day

Sleep for 7 hours

Take a 10-30 minutes walk daily And while you walk, Smile

 SOCIETY

Call your family often

Each day give something good to others

Forgive everyone for everything

Spend time with people over  the age of 70 & under the age of 6

Try to make at least three people smile each day

What other people think of you is none of your business


LIFE

Do the right thing !

GOD heals everything

However good or bad a  situation is, it will change

No matter how you feel,
Get up,
Dress up and
Show up. The best is yet to come

When awake in the morning  thank GOD for it

Your Inner most is always happy. So, be happy

2 commentaires:

Linette a dit…

C'est le genre de phrases que j'aime bien.
A mon boulot, j'ai gardé sur un porte photos plusieurs phrases issues des papillotes, et je m'amuse à les relire de temps en temps. La dernière était "Ne jugez pas un homme avant d’avoir marché deux lunes dans ses mocassins". Je me suis dit qu'il faudrait que je la fasse lire à ma collègue qui a tendance à juger les autres et leur travail un peu rapidement, alors qu'elle n'est pas à leur place...

una idea a dit…

Coucou Linette !

Elle est bien cette citation. C'est vrai que l'on ne sait pas forcément ce qui se passe en coulisses pour chacun et que les comportements ne reflètent pas forcément ce qui se passe à l'intérieur.

Offre une papillote à ta collègue, peut-être qu'elle trouvera l'inspiration ;)

Gros Bisous Linette !

Vous avez envie de recevoir les articles par mail ? C'est facile !!

Recevoir les articles du blog par mail